پایگاه دانش:
پروتکل ارتباطی PTP چیست و چه کاربردی دارد؟
منتشر شده توسط , ویرایش شده توسط: در تاریخ 1394/7/7 سه شنبه 15:04

سامانه PTP که خلاصه شده عبارت Point to Point می باشد به معنای بستری جهت انتقال اطلاعات (نامه ها) بین دو سازمان که از سیستم اتوماسیون فراگستر استفاده می کنند می باشد. سامانه PTP که در مردادماه 1390 معرفی گردید امکان اتصال سازمان های مختلف توسط نرم افزار فراگستر تحت یک پروتکل مشترک را فراهم آورد.

سامانه PTP برای اولین بار به صورت رسمی در شهرداری آمل مورد بهره برداری قرار گرفت که با استقبال چشمگیری رو به رو شد.

پیشتر سامانه دیگری با نام ECE امکان اتصال سیستم اتوماسیون فراگستر به سایر سیستم های استاندارد را میسر می ساخت که با ورود سامانه PTP تبادل اطلاعات با سایر سیستم ها صرف نظر از شرکت سازنده امکان پذیر شد.

سامانه PTP دبیرخانه های سازمان های مختلف را به هم مرتبط می کند و در آینده ای نزدیک شاهد آن خواهیم بود که سامانه PTP در سیستم اتوماسیون و کارتابل شخصی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در این حالت هر شخصی در هر کجای جهان اگر در یک سیستم اتوماسیون فراگستر عضو باشد (نام کاربری و کلمه عبور جهت مشاهده کارتابل شخصی داشته باشد) یک ID منحصر به فرد هم خواهد داشت که به واسطه این ID با سایر اعضای جامعه جهانی فراگستر در تعامل خواهد بود.

سامانه PTP مزایای بی نظری برای سیستم اتوماسیون فراگستر مانند امکان اطلاع رسانی گسترده، ایجاد جامعه مجازی، تبلیغات و ... خواهد داشت و مجموعه فراگستر را در عرصه جهانی فناوری اطلاعات بی رقیب می سازد.

 

بیشتر بدانید: مشاهده قابلیت‌‍های زیرسیستم پروتکل ارتباطی PTP فراگستر

kb=156

========
#todo

محتوی توسط کارشناس بررسی و بازنگری شود.

(2 رای (ها))
مفید
مفید نیست

نظرات (0)
نظری جدید منتشر کنید
 
 
نام کامل:
ایمیل:
نظرات:
تایید کپچا 
 
لطفاً متن موجود در تصویر را در زیر وارد کنید (برای جلوگیری از ارسالهای خودکار).

سیستم پشتیبانی (تیکتینگ) فراگستر