پایگاه دانش:
رسم نمونه فرایند درخواست کالا در پروسس میکر*
منتشر شده توسط , ویرایش شده توسط: در تاریخ 1399/6/18 سه شنبه 13:46

فرآیند از چهار مرحله شرح، مدل، فرم وگزارش فرآیند به شرح زیر تشکیل شده است: 

1-شرح فرایند 

فرآیند فرض‌شده‌ برای درخواست کالا یک فرآیند با چهار lane می‌باشد که ابتدا یک درخواست کالا از طرف درخواست‌کننده ارسال شده و یک تأیید‌کننده آن را تأیید یا رد و یا جهت اصلاح به درخواست‌کننده بازمی‌گرداند. در صورت تأیید، فرآیند به lane انبارداری رفته و میزان موجودی هر کدام از کالاها را بررسی می‌نماید، در صورت داشتن موجودی از هر قلم کالا آن‌ها را به درخواست‌کننده تحویل داده و در غیر این صورت به lane تأمین، جهت خرید می‌رود.

2- نقشه فرایند درخواست کالا
بر اساس توضیحات داده شده نقشه این فرایند همانند شکل ۱ خواهد بود.
3-قسمت‌ها و فیلدهای مختلف درون هر فرم

این فرم شامل مواردی از جمله آرم شرکت، عنوان فرایند، تاریخ ایجاد درخواست، نام و نام خانوادگی درخواست‌دهنده (به صورت اتوماتیک و به کمک تریگر درج گردد و Disable باشد)، ستون‌های مشخصات کالاهای درخواستی شامل نام کالا، تعداد درخواستی، موجودی انبار (به صورت مخفی در این فرم)، تعداد تحویلی (به صورت مخفی)، تعداد خرید(به صورت مخفی) ستون توضیحات و در آخر دکمه ثبت و ارسال فرم است. فیلد نام کالا می‌تواند یکی از دو نوع (Dropdown or Suggest) باشد و از یک دیتابیس مثل انبار فراخوانی شود و ستون‌های تعداد درخواستی، موجودی انبار، تعداد تحویلی و تعداد خرید هم باید مقدار عددی باشد.

۲-۳ فرم بررسی و تأییدیه:

این فرم شامل کلیه اطلاعات فرم قبل به صورت غیر قابل ویرایش، به همراه نام و نام‌خانوادگی تاییدکننده، فیلدی شامل گزینه‌های تأیید درخواست، اصلاح درخواست و یا رد درخواست (که این فیلد  باید Required باشد)، توضیحات و دکمه ثبت و ارسال است. در صورتی که تاییدکننده گزینه‌های رد و یا اصلاح درخواست را انتخاب کند، تکمیل فیلد توضیحات باید برای وی اجباری گردد و همچنین این فیلد (توضیحات) در صورت انتخاب گزینه‌ اصلاح توسط تاییدکننده باید برای درخواست دهنده قابل نمایش باشد.

۳-۳ فرم بررسی موجودی انبار:

این فرم شامل کلیه اطلاعات فرم بررسی و تأییدیه به صورت غیر قابل ویرایش است ولی فیلدهای مقدار موجودی انبار، مقدار قابل تحویل و مقدار خرید در این فرم باید مخفی نبوده و قابل ویرایش باشد. همچنن در این فرم دو گزینه «لیست فوق نیاز به خرید دارد»  و «لیست فوق کالای قابل تحویل گرفتن از انبار دارد» باید تعبیه شود که مسئول انبار بتواند یکی از این دو گزینه و یا هر دوی آن‌ها را انتخاب کند (این فیلد باید Required باشد).

۴-۳ فرم خرید:

این فرم شامل کلیه اطلاعات فرم درخواست خرید به صورت غیر قابل ویرایش است، ولی فیلد مقدار خرید در این فرم باید مخفی نبوده و غیرقابل ویرایش باشد. همچنین پیغامی برای اطلاع مسئول تامین جهت خرید مقدارهای اعلام شده از کالاهای لازمه و دکمه پایان فرایند نیز در این فرم آورده می‌شود.

۵-۳ فرم دریافت کالا از انبار:

کلیه اطلاعات فرم درخواست کالا به همراه فیلد مقدار قابل تحویل از انبار به صورت غیر قابل ویرایش، پیغام مراجعه جهت تحویل گرفتن کالا از انبار، دکمه پایان فرایند.

 * توجه:

کارشناس آموزش و استقرار شرکت فراگستر می‌بایست ابتدا در مرحله اول آموزش، یک بار فرایند و فرم‌های آن را به صورت کاملاً ساده و تنها با کمک WEB CONTROLS مربوط به خود نرم‌ا‌‌فزار پراسس میکر و بدون استفاده از کدنویسی و اتصال به سایر پایگاه‌های داده پیاده‌سازی نموده و به مشتری آموزش دهد و در مرحله بعد نکات تکمیلی و برخی خصوصیات ذکر شده در فرم‌ها که نیاز به کدنویسی دارد را بر روی فرایند و فرم‌های آن اعمال نموده و به مشتری آموزش دهد.

kb=982
(2 رای (ها))
مفید
مفید نیست

نظرات (0)
نظری جدید منتشر کنید
 
 
نام کامل:
ایمیل:
نظرات:
تایید کپچا 
 
لطفاً متن موجود در تصویر را در زیر وارد کنید (برای جلوگیری از ارسالهای خودکار).

سیستم پشتیبانی (تیکتینگ) فراگستر