پایگاه دانش:
رسم نمونه فرایند درخواست مرخصی در سطح مقدماتی در پروسس میکر*
منتشر شده توسط , ویرایش شده توسط: نعیمه عزیزیان در تاریخ 1402/8/3 چهارشنبه 08:35

فرایند از چهار مرحله شرح، مدل، فرم وگزارش فرایند به شرح زیر تشکیل شده است:

1- شرح فرایند 

فرآیند فرض‌شده‌ برای درخواست مرخصی یک فرآیند با سه lane می‌باشد که ابتدا درخواست مرخصی از طرف درخواست‌کننده ارسال شده وتأیید‌کننده آن را تأیید یا رد و یا جهت اصلاح به درخواست‌کننده بازمی‌گرداند. در صورت تأیید، فرآیند به lane کارگزینی رفته و توسط کارگزینی مانده مرخصی بررسی شده و تایید می شود، کارگزینی می تواند درخواست را تایید و یا رد کند و در هر دو حالت نتیجه نهایی به درخواست کننده اعلام می شود.

2- مدل فرایند

بر اساس توضیحات ذکر شده، نقشه فرایند به صورت شکل ۱ خواهد بود.

3-قسمت‌ها و فیلدهای مختلف درون هر فرم
۱-۳ فرم درخواست مرخصی:

آرم شرکت، عنوان فرایند، تاریخ ایجاد درخواست، نام و نام خانوادگی درخواست‌دهنده، گزینه انتخاب نوع مرخصی (روزانه یا ساعتی)، تاریخ شروع، در صورت انتخاب مرخصی ساعتی گزینه‌های (از ساعت و تا ساعت) مشاهده شود و در صورت انتخاب مرخصی روزانه گزینه‌‌ی تاریخ خاتمه مشاهده شود، همچنین فیلد انتخاب جانشین به صورت لیستی از افراد، لزوم درخواست مرخصی و در نهایت دکمه ثبت و ارسال.

۲-۳ فرم بررسی و تأییدیه:

کلیه اطلاعات فرم قبل به صورت غیر قابل ویرایش، به همراه نام و نام‌خانوادگی تأییدکننده، گزینه تایید یا رد یا نیاز به اصلاح درخواست، توضیحات تأییدکننده، دکمه ثبت و ارسال.

۳-۳ فرم تأییدیه کارگزینی:

کلیه اطلاعات فرم بررسی و تأییدیه به صورت غیر قابل ویرایش، به همراه گزینه تایید یا رد درخواست، توضیحات (در صورت انتخاب گزینه رد درخواست از سوی تاییدکننده، تکمیل فیلد توضیحات اجباری شود)، دکمه تأیید و ارسال.

۴-۳ فرم اعلام عدم تأیید درخواست مرخصی:

کلیه اطلاعات فرم تأییدیه کارگزینی (در صورتی تأییدکننده درخواست را رد کرده باشد فیلدهای مختص فرم تأییدیه کارگزینی نمایش داده نشود)، دکمه پایان فرایند.

۵-۳ فرم اعلام تأیید درخواست مرخصی:

کلیه اطلاعات فرم تأییدیه کارگزینی و دکمه پایان فرایند.

  • بازبینی و تغییر مدل با فرض نیاز به تأیید از سوی جانشین درخواست‌دهنده مرخصی.
  • مشاهده روزهای مرخصی مصرف شده در فرم‌ها (خواندن از دیتابیس و همچنین آپدیت آن پس از تایید مرخصی).

*توجه:

کارشناس آموزش و استقرار شرکت فراگستر می‌بایست ابتدا در مرحله اول آموزش، یک بار فرایند و فرم‌های آن را به صورت کاملاً ساده و تنها با کمک WEB CONTROLS مربوط به خود نرم‌ا‌‌فزار پراسس میکر و بدون استفاده از کدنویسی و اتصال به سایر پایگاه‌های داده پیاده‌سازی نموده و به مشتری آموزش دهد و در مرحله بعد نکات تکمیلی و برخی خصوصیات ذکر شده در فرم‌ها که نیاز به کدنویسی دارد را بر روی فرایند و فرم‌های آن اعمال نموده و به مشتری آموزش دهد.

kb=983
(1 رای (ها))
مفید
مفید نیست

نظرات (0)
نظری جدید منتشر کنید
 
 
نام کامل:
ایمیل:
نظرات:
تایید کپچا 
 
لطفاً متن موجود در تصویر را در زیر وارد کنید (برای جلوگیری از ارسالهای خودکار).

سیستم پشتیبانی (تیکتینگ) فراگستر