پایگاه دانش:
نحوه تعریف ارجاع خاص در اتوماسیون *
منتشر شده توسط علیرضا معمارزاده, ویرایش شده توسط: در تاریخ 1399/6/7 جمعه 15:41

ارجاع خاص چه کاربردی دارد؟

  • همانطور که حتماً می دانید در فرم ارجاع و یا در هنگام ایجاد نامه کاربر می تواند به دسته های ذیل نامه را ارجاع نماید.(و یا در فرم ایجاد نامه، نامه را ثبت و ارجاع نماید)
  • 1-سمت ها سازمانی دیگر
  • 2-واحد های سازمانی دیگر
  • 3-گروه های شخصی کاربر
  • 4-گروه های سازمانی
  • حال فرض کنید رعایت سلسله مراتبی در هنگام ارجاع و ایجاد نامه در تنظمیات سیستم فعال باشد (گزینه سلسله مراتبی در تنظیمات سامانه تیک خورده باشد) مشابه تصویر ذیل:
  • نکته : این تنظمیم زمانی کاربرد دارد که سازمان بخواهد هر کاربر بر اساس جایگاه سازمانی که در چارت سازمانی برای او تعریف شده، فقط بتواند به بالا دستی خود، هم سطح هایش و زیر دستانش نامه ارجاع دهد. به عنوان مثال کارشناس مالی فقط تا سطح مدیر مالی بتواند نامه ارجاع دهد و نتواند به بالاسری مدیر مالی نامه ای ارجاع نماید.
  • در این صورت اگر بنا به شرایط خاصی بخواهید برای یک کاربر مجوز مشاهده کاربر دیگری که خارج از سلسله مراتب قابل دسترسی او می باشد را بدهیم، باید برای او ارجاع خاص تعریف نماییم. در این صورت در فهرست 4 گانه که در بالا ذکر شده دسته پنجمی (ارجاع خاص) هم دیده می شود و فرد یا افرادی که کاربر به آنها مجوز ارجاع خاص دارد نیز در دسترس او خواهند بود.
  • برای تعریف ارجاع خاص برای کاربران باید از مسیر زیر ساخت اتوماسیون >> ارجاع خاص تعریف شد.

برای دسترسی به فرم ارجاع خاص راهبر دارای دسترسی، می تواند از زیر ساخت اتوماسیون>> فرم ارجاع خاص را باز نماید.

در فرم ارجاع خاص چارت سازمانی ما مشاهده خواهد شد، (مانند نمونه تصویر ذیل) حاف فرض کنید بخواهیم برای کاربر سمت (مشاور مدیر عامل) یک ارجاع خاص به کاربر سمت حراست ایجاد کنیم.

در صورت فعلا بودن سلسله مراتبی در تنظمیات سیستم به طور پیش فرض مشاور مدیر عامل تا سطح مدیر عامل (بالا سری خودش در چارت را خواهد دید و دسترسی به هم سطح مدیر عامل که به عنوان مثال در اینجا حراست است را نخواهد داشت).

برای تعریف ارجاع خاص می توانیم بر روی یکی از این دو سمت سازمانی را انتخاب و سپس گزینه ارجاع خاص را کلیک کنید تا فرم تعریف ارجاع خاص مشابه تصیور ذیل باز شود ما گزینه حراست را انتخاب و بر روی دکمه ارجاع خاص در کنار آن کلیک می کنیم:

در سمت راست این فرم می توانیم واحد های که واحد حراست به انها ارجاع خاص داشته باشد و در سمت چپ هم می توانیم واحد های که به واحد حراست می توانند ارجاع خاص داشته باشند را تعیین نمود. ما مطابق مثال ذکر شده میخواهیم مشاور مدیر عامل به حراست بتواند ارجاع خاص بزند برای همین در بخش سمت چپ از فهرست واحد سازمانی، مشاور مدیر عامل را انتخاب و بر روی دکمه اضافه کلیک می کنیم تا به لیست اضافه شود.

حال بعد از چند لحظه (Restart شدن Cache سامانه) و همانطور که در تصویر ذیل ملاحظه می شود دسته بندی ارجاع خاص هم به لیست گروه های قابل دسترسی در فرم ارجاع (یا بخش گیرندگان در فرم ایجاد نامه) افزوده خواهد شد و با وارد نمودن عبارت حراست، کاربر یا کاربران دارای این سمت در بخش گیرندگان ارجاع نامه در دسترس کاربر مشاور مدیر عامل خواهند بود.

     

    kb=953

    (0 رای (ها))
    مفید
    مفید نیست

    نظرات (0)
    نظری جدید منتشر کنید
     
     
    نام کامل:
    ایمیل:
    نظرات:
    تایید کپچا 
     
    لطفاً متن موجود در تصویر را در زیر وارد کنید (برای جلوگیری از ارسالهای خودکار).

    سیستم پشتیبانی (تیکتینگ) فراگستر