پایگاه دانش:
ایجاد دسترسی برای مشاهده نامه های مرتبط در هنگام ایجاد یا ارجاع نامه *
منتشر شده توسط علیرضا معمارزاده, ویرایش شده توسط: در تاریخ 1399/6/22 شنبه 15:54

همانگونه که می­دانید کاربران می توانند در هنگام ایجاد نامه و یا در هنگام ارجاع نامه ­هایی که در اختیار دارند برای آن نامه، نامه مرتبط ایجاد نمایند. سامانه به نحوی توسعه داده شده است که کاربران دارای دسترسی امکان اینکه برای نامه(های) مرتبطی که خود به نامه جاری مرتبط نموده ­اند دسترسی تعیین نمایند را در اختیار خواهند داشت تا در صورت لزوم و صلاحدید آن نامه(های) مرتبط برای همه گیرندگان ارجاع آن نامه (بر اساس شرایط تعیین شده که در ادامه عنوان خواهد شد) قابل دسترس نباشند.

نحوه فعال سازی این امکان برای کاربران توسط راهبر، در انتهای این تیکت توضیح داده شده است.

سوال: چگونه برای نامه ­های که در اختیار دارم نامه مرتبطی قرار دهم و برای سایر کاربران جهت دسترسی به آن نامه مرتبط محدویت دسترسی تعیین کنم ؟

پاسخ: برای تعیین دسترسی و محدودیت بر روی نامه ­های مرتبطی که به نامه جاری اضافه کرده­ایم کافیست مشابه روش قبلی نامه را باز و سپس وارد زبانه نامه مرتبط شویم، بعد با زدن دکمه ایجاد نامه مرتبط و باز شدن پنجره اقدام به جستجوی نامه مورد نظر که می خواهیم به نامه جاری مرتبط نماییم می کنیم (تا اینجای فرآیند تغییری نسبت به قبل ندارد).

شایان ذکر است گزینه "دسترسی" صرفاً برای کاربران دارای مجوز قابل دسترس خواهد بود. با کلیک بر روی این گزینه فرم "دسترسی به نامه مرتبط" در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. این فرم شامل امکانات ذیل خواهد بود:

  1. تعیین دسترسی از فهرست گیرندگان قبلی

برای آنکه بخواهیم نامه مرتبطی که اضافه می کنیم از فهرست گیرندگان قبلی ارجاع نامه در اختیار همه نباشد، کافیست بر روی دکمه "کلیه گیرندگان قبلی ارجاع" کلیک کرده تا تمامی گیرندگان ارجاع نامه به فهرست ذیل اضافه گردند سپس از فهرست ایجاد شده مشخص کنیم نامه مرتبط جدید (که جدیداً اضافه کرده­ ایم) برای کدام یک از گیرندگان ارجاع نامه قابل دسترس نباشند.

  1. تعیین دسترسی به پیوست فقط در سازمان جاری (کاربر ایجاد کننده پیوست)

در صورتی که بخواهیم نامه مرتبطی که اضافه می کنیم صرفاً در دسترس کاربران سازمان خودمان باشد (چه کاربرانی که قبلاً ارجاعی از نامه گرفته اند و چه کاربرانی که بعداً ارجاعی از آن خواهند داشت) کافیست بر روی دکمه "فقط سازمان جاری" کلیک کرده تا ردیف سازمان جاری به فهرست اضافه گردد. در این صورت نامه مرتبطی که ایجاد نموده­ایم در صورت ارجاع نامه به خارج از سازمان جاری، در اختیار کاربران دیگر قرار نخواهد گرفت.

  1. تعیین دسترسی به پیوست فقط در واحد سازمانی جاری (کاربر ایجاد کننده پیوست)

در صورتی که بخواهیم نامه مرتبطی که اضافه می کنیم صرفاً در دسترس کاربران واحد سازمان خودمان باشد (چه کاربرانی که قبلاً ارجاعی از نامه گرفته اند و چه کاربرانی که بعداً ارجاعی از آن خواهند داشت) کافیست بر روی دکمه "فقط واحد سازمانی جاری" کلیک کرده تا ردیف واحد سازمانی جاری به فهرست اضافه گردد. در این صورت نامه مرتبطی که اضافه نموده­ایم در صورت ارجاع نامه به خارج از واحد سازمان جاری، در اختیار کاربران سایر واحدهای دیگر قرار نخواهد گرفت.

شایان ذکر است با توجه به تنظیمات زیرساخت در بانک ملی ایران این نوع تخصیص دسترسی در بانک قابل استفاده نخواهد بود.

  

  1. عدم تعیین محدودیت برای دسترسی به پیوست نامه

در صورتی که هیچ دسترسی برای نامه مرتبط اضافه شده تعریف نکنیم، عملاً هیچ محدودتی برای دسترسی به آن تعیین نکرده­ایم. البته هر کاربر (دارای مجوز) می­تواند بعداً نیز به نامه ه­ای که در آن نامه مرتبطی اضافه نموده رجوع کند و مشابه روش های ذکر شده در بالا برای آن نامه مرتبط محدودیت دسترسی تعیین نماید.

 

سوال: آیا می توانم برای نامه مرتبط پیش نویس نامه ای که در حال ایجاد آن هستم یا پیش نویس نامه ای که دریافت کرده ام نیز محدودیت تعیین کنم؟

پاسخ: بلی کاملاً مشابه یا روش تشریح شده در بالا برای نامه مرتبط ­های مندرج در پیش نویس ها نیز می تواند تعیین محدودیت دسترسی انجام داد.

سوال: چگونه در هنگام ارجاع نامه می توانم برای نامه مرتبطی که قبلاً به نامه اضافه نموده­ام دسترسی تعیین کنم؟

پاسخ: برای این کار مشابه تصویر ذیل گزینه " دسترسی به نامه­ های مرتبط نامه" در فرم ارجاع در دسترس کاربر قرار گرفته است.

(برای مشاهده این گزینه نیز لازم است کاربر دسترسی تعیین محدودیت برای نامه ­های مرتبط را داشته باشد).

با کلیک بر روی این گزینه مشابه تصویر ذیل کاربر ارجاع دهنده می تواند دسترسی گیرنده ارجاع بر روی نامه ­های مرتبطی که به نامه افزوده است را تعیین نماید.

راهبر چگونه گزینه های تعیین دسترسی برای (پیوست ها و یا نامه های مرتبط) را برای کاربران فعال نماید؟

راهبر جهت ارائه دسترسی (مجوز) امکان تعیین محدودیت برای پیوست­ها و نامه ­های مرتبط، کافیست از بخش مجوزهای عمومی دو مجوزی که در تصویر ذیل مشخص می­باشد را به کاربران مورد نظر ارائه نماید. در این حالت کاربران دارای مجوز امکان استفاده از امکانات عنوان شده در بخش های تعیین دسترسی برای پیوست­ها و نامه­ های مرتبط را در اختیار خواهند داشت.

بیشتر بدانید: ایجاد دسترسی برای مشاهده پیوست های در هنگام ایجاد یا ارجاع نامه

KB = 992

(0 رای (ها))
مفید
مفید نیست

نظرات (0)
نظری جدید منتشر کنید
 
 
نام کامل:
ایمیل:
نظرات:
تایید کپچا 
 
لطفاً متن موجود در تصویر را در زیر وارد کنید (برای جلوگیری از ارسالهای خودکار).

سیستم پشتیبانی (تیکتینگ) فراگستر